Kartice

Koristni nasveti za počitniško plačevanje

23. 06. 2023

Koristna priporočila, ki vam bodo prav prišla pri ravnanju s plačilnimi karticami ter uporabi POS-terminalov in bankomatov.

Koristni nasveti za počitniško plačevanje

  • Vedno pred potovanjem preverite veljavnost plačilnih kartic, razpoložljiv limit, morebitne omejitve poslovanja s plačilnimi karticami v državi, kamor potujete.
  • S seboj ne nosite večjih zneskov gotovine. Z vašo Visa debetno kartico osebnega računa lahko gotovino ob nizkem znesku provizije dvigujete na številnih bankomatih po vsem svetu. Za dvig gotovine lahko uporabite tudi kreditne kartice, a zaradi višjih provizij svetujemo, da to storite le izjemoma.
  • Vedno ločeno hranite plačilne kartice in gotovino, tako ob kraji ne boste ob vse plačilne instrumente.
  • V gneči imejte torbico, denarnico ali mobilno napravo tesno ob sebi in v hotelskih sobah ali apartmajih uporabljajte sefe za hranjenje dragocenosti.
  • Plačilne kartice v fizični obliki ne hranite na soncu ali blizu drugih toplotnih virov, virov elektromagnetnega sevanja (npr. mobilni telefon) in drugih povzročiteljev škodljivih vplivov, ker se lahko poškodujejo in postanejo neuporabne.
  • Preverite pravilnost telefonske številke, na katero prejemate obvestila s strani vaše banke in redno spremljajte vaše transakcije s plačilno kartico prek Varnostnih SMS obvestil, spletne/mobilne banke ali izpiskov prometa. Če opazite transakcije, ki jih niste opravili, nas o tem takoj obvestite.
  • Kadar plačilno kartico uporabljate za rezervacijo ali plačilo hotelskih, rent a car ali drugih storitev, se predhodno seznanite s pogoji rezervacije (npr. pogoji za odpoved rezervacije, morebitne naknadne plačljive storitve, …). Pri rezervaciji bodite pozorni tudi na to, da vam rezervacija zasede razpoložljiva sredstva na plačilni kartici. Ob odpovedi rezervacije razpoložljiva sredstva na plačilni kartici ne bodo sproščena sočasno, saj je to odvisno od roka, ki ga ima določenega z banko.
  • V tujini je dobro razpolagati z več različnimi mednarodnimi plačilnimi karticami (Visa, Mastercard), saj je razširjenost kartic enega ali drugega mednarodnega kartičnega sistema po svetu različna.
  • V mobilni banki si lahko omejite delovanje kartice na bankomatih, spletu, v tujini ter odklenete ali celo zaklenete kartico.

Koliko gotovine vzeti s seboj na dopust? 

Poleg uporabe kartice vam svetujemo, da na pot vzamete tudi nekaj gotovine, saj plačevanje s kartico ni povsod možno.

Menjalni tečaji v državah, kjer evro ni domača valuta, so različni, zato se pred menjavo gotovine pozanimate o veljavnih tečajih. Svetujemo uporabo plačilnih kartic na mestih, kjer se tuja valuta v evro preračuna po menjalnih tečajih kartičnih sistemov Mastercard in Visa, saj so ti tečaji praviloma ugodnejši kot tečaji tamkajšnjih bank in menjalnic.

Plačevanje s karticami na fizičnem prodajnem mestu (POS-terminalu)

Če na POS-terminalu za plačilo blaga ali storitev izberete možnost plačila v lokalni valuti, se bo preračun v evre izvedel po tečaju mednarodnih kartičnih sistemov.

Če pa boste izbrali možnost plačila s konverzijo, bo preračun izveden po tečaju lokalne banke – lastnice prodajnega mesta.

Svetujemo vam tako, kot velja za dvig gotovine na bankomatu, da izberete plačilo v lokalni valuti in ne s konverzijo v EUR. 

Vedno nadzirajte celoten postopek plačevanja:

  • V restavraciji naj natakar uporabi prenosni POS-terminal ali pa ga sami pospremite do plačilnega mesta.
  • Pred vnosom PIN številke obvezno preverite ustreznost zneska plačila.
  • Natančno preverite vse izpiske prometa in jih primerjajte s potrdili o nakupih.
  • Na prodajnih mestih ne podpisujte nikakršnih potrdil o nakupu, ki niso namenjena takojšnjemu plačilu blaga ali storitev in imajo vpisan vnaprejšnji datum, so brez zneska ali so celo popolnoma prazna.

Za dodatno varnost svojih kartic poskrbite z naročilom na Varnostno SMS obvestilo. Varnostni SMS vas obvesti o dvigu gotovine na bankomatu, nakupu na prodajnem mestu, nakupu prek spleta in telefona. Tako ste takoj obveščeni o vsaki transakciji, ki je bila v Sloveniji ali v tujini opravljena z vašo kartico.

Preklic, izguba, kraja vaše bančne kartice

Obvezno si zapišite telefonsko številko, ki je zapisana na hrbtni strani plačilne kartice in na katero lahko pokličete 24 ur na dan 365 dni v letu in takoj prijavite izgubo, krajo ali težave z vašo plačilno kartico.

Prijavo preklica, izgube ali kraje plačilne kartice ali mobilne naprave vedno opravite takoj, ko jo zaznate. Le tako bo vaša plačilna kartica oz. mobilna naprava čim hitreje blokirana, s čimer boste zmanjšali možnost zlorabe in omejili višino finančne izgube.

Ob izgubi, kraji plačilne kartice ali mobilne naprave skrbno pregledujte promet na računu, da boste na banki lahko pravočasno oddali reklamacijo za transakcijo, ki je niste opravili sami. Sum kraje plačilne kartice obvezno prijavite tudi najbližji policijski postaji, tudi če ste v tujini.


Nazaj