Osebne finance, Digitalno bančništvo

Ali je varno imeti banko na spletu?

17. 10. 2018

Že nekaj časa smo navajeni, da je splet naše okno v svet. Enako velja za bančne storitve, kjer je smo še posebej občutljivi na varnost – zato je slednja najpomembnejša točka spletenega bančništva pri SKB!

Ali je varno imeti banko na spletu?

Banke glede varnosti svojega poslovanja ter spletnih in mobilnih aplikacij ne sprejemajo kompromisov. Zato redno skrbijo, da so njihovi varnostni standardi na najvišji mogoči ravni, kot to določajo nadzorni organi.

Spletno bančništvo vam omogoča, da lahko 24 ur na dan in vse dni v letu udobno opravljate bančne storitve prek spleta in tako tudi prihranite. Bančne storitve prek spleta so namreč cenejše kot v poslovalnicah.

Na področju bančnih storitev so uporabniki še posebej občutljivi na varnost – zato je slednja najpomembnejša točka spletenega bančništva pri SKB, ki za zagotavljanje najvišje stopnje varnosti uporablja najsodobnejšo tehnologijo.

To, kar uporabnik vidi, ko uporablja spletno banko, je samo vrh ledene gore vseh aktivnosti, ki jih banka izvaja zato, da ste varni pred zlorabami svojega bančnega računa. V ozadju spletnega poslovanja z vašo banko se namreč dogaja ogromno procesov za zaščito podatkov in transakcij prek interneta.

Šifriranje, sistemi požarnih zidov, interni nadzori, uporabnikova identifikacijska številka, identifikacijska kartica, mobilni žeton, digitalno potrdilo, dvojna prijava, samodejna prekinitev seje … Vse to zagotavlja varno uporabo SKB NET-a in PRO SKB NET-a.

Šifriranje zakrije in pomeša podatke, da so razumljivi samo vam in banki. Samo uporabnikov računalnik in bančni sistem vesta, kako je posamezen podatek šifriran, tako da ga lahko samo v banki prevedejo nazaj v prvotno stanje in ga uporabijo v pravi namen. Tudi če kdorkoli prestreže podatek, je ta zanj popolnoma neuporaben.

Varna povezava je nujna

Do SKB NET in PRO SKB NET spletne banke imate dostop iz kateregakoli računalnika z internetno povezavo. Za dostop potrebujete generator gesel, ki je vgrajen v MOJ@SKB mobilno banko, posebno identifikacijsko kartico ali digitalno potrdilo (samo za uporabnike PRO SKB NET-a).

Banka SKB za izvajanje elektronskega poslovanja in transakcij uporablja varno povezavo HTTPS. Glavna razlika med HTTP in HTTPS je, da HTTP ni zavarovan pred prisluškovanjem in napadi s prestrezanjem ("man-in-the-middle attack"), medtem ko HTTPS je.

Ni vse odvisno samo od dobrega gesla

Za to, da bo spletno poslovanje z banko potekalo brez varnostnih tveganj, je veliko odvisno tudi od vas samih in od tega, kako varen je vaš računalnik oziroma mobilna naprava. Zato svoj operacijski sistem redno posodabljajte z najnovejšimi popravki, ki jih ponuja proizvajalec in so dosegljivi na internetu.

Prav tako je nujno, da svoj sistem zaščitite s protivirusno programsko opremo. Protivirusni program je treba čim pogosteje posodabljati s popravki, ki jih pošilja proizvajalec protivirusne programske opreme. Pomembno je tudi, da s protivirusnim programom večkrat pregledate svoj sistem in

preverite, ali se je morda zlonamerna programska oprema (npr. virus, črv) prikradla v vaš operacijski sistem.

Spletno bančništvo je varno, če upoštevamo nekaj previdnostnih ukrepov.

GESLA:

  • Za različne sisteme/programe uporabljajte različna gesla.
  • Kompleksnost gesla se kaže v njegovi sestavi. Sestavljeno naj bo iz malih in velikih črk, števil in posebnih znakov. Izogibajte se geslom, kot so imena otrok, hišnih ljubljenčkov, bližnjic na tipkovnici (123654, 789456 …), datumov rojstev ipd.
  • Redno spreminjajte svoja gesla.
  • Znotraj brskalnika onemogočite možnost shranjevanja gesel.
  • Digitalna potrdila shranjujte na varni napravi (pametna kartica ali posebni, zaščiteni USB ključ).
  • Nikomur ne zaupajte svojih gesel.
  • Ne puščajte podatkov z gesli na vidnem mestu. Preden jih zavržete, jih uničite.
  • Osebnega gesla in identifikacijske številke oz. pametne kartice za dostop do spletne banke nikoli ne hranite skupaj in na mestih, dostopnim tretjim osebam.
  • Bolj kot je geslo dolgo in kompleksno, bolj varni so podatki.

NASTAVITVE SPLETNIH BRSKALNIKOV:

Mozzila Firefox – znotraj nastavitev vklopite opozorila za zaznavo "phishing" prevar. Nastavitev omogočite prek zavihka Orodje/Možnosti/Varnost/E-poštne prevare.

Google Chrome – vklopite nastavitev za detekcijo "phishinga" in zlonamernih kod. Omenjeno lahko storite znotraj Nastavitev za Chrome,/Napredne nastavitve/Varnost/Vklopi zaščito za phishing in zlonamerne programske kode.

Internet Explorer – Uporabljajte Filter SmartScreen znotraj brskalnika za zaščito pred zlonamernimi programi.

POP-UP OKNA:

Pojavnih oken oziroma "pop-up" oken nikoli ne zapirajte z "NO" oziroma "X", ampak prek orodne vrstice: v orodni vrstici z desnim klikom kliknete na zavihek pojavnega okna in izberemo zapri.

S tem se izognete zlonamerni programski opremi, ki vam jo lahko naloži pojavno okno. Napredne oblike pojavnih oken uporabniku ponudijo možnost za preklic storitve/ponudbe s klikom na NO/X, pri čemer klik sproži nalaganje zlonamerne programske opreme na uporabnikov računalnik. Za pop-up okna velja pravilo "No means Yes" oziroma "Ne pomeni da".

Druga opozorila:

Med obiskom spletne banke imejte v brskalniku odprt le zavihek spletnega mesta svoje banke.

V SKB NET in PRO SKB NET spletni banki uporabite možnost nastavitve "Zaprta lista prejemnikov" in "Limiti računov".

Ko zaključite delo v spletni banki, se odjavite. Nikoli se ne oddaljujte od računalnika, medtem ko imate odprt spletni bančni račun.

Redno spremljajte stanje na svojem osebnem računu in zgodovino transakcij. Če se pojavi sum transakcij, to nemudoma sporočite Službi za pomoč uporabnikom sodobnih bančnih poti na številko 01 471 55 55.

Če med delovanjem spletne banke opazite neobičajne zaslone ali izrazito počasnejše delovanje, je to lahko znak, da je na vašem računalniku nameščena zlonamerna programska oprema. V tem primeru uporaba spletne banke ni varna, dokler računalnika ne pregleda (in po potrebi odpravi težave) za to usposobljena oseba (informatik).

Po določenem času neaktivnosti vas SKB NET samodejno odjavi. S tem preprečujemo možnost, da bi kdo zlorabil dostop do vašega računa in podatkov, če se ob zaključku dela pozabite odjaviti.

 Za okužbo je dovolj le klik

Zlorabe v spletnem bančništvu so pogoste, zato je pomembno, da dosledno upoštevate naslednja priporočila:

  • V prejeti elektronski pošti ne odpirajte priponk ali povezav, če niste prepričani, kdo je pošiljatelj in kaj je v priponki ali na povezavi.
  • Preverite, ali je elektronsko sporočilo slovnično pomanjkljivo. Če je, to lahko kaže na možnost zlorabe oziroma na to, da je bilo besedilo pripravljeno s pomočjo spletnega prevajalnika.
  • Spletno stran banke SKB vedno obiskujte neposredno prek vnosa spletnega naslova v iskalno polje brskalnika (na primer www.skb.net ali glavne strani banke www.skb.si). Nikoli ne uporabljajte povezav v elektronski pošti, ki naj bi vodile na stran spletnega bančništva.

Banka ne bo od vas nikoli zahtevala osebnih podatkov prek elektronske pošte, telefona ali SMS-sporočila. Če zaznate kakršnekoli neobičajne znake znotraj spletnega bančništva, to takoj javite Službi za pomoč uporabnikom sodobnih bančnih poti ali na SKB TEL (01) 471 55 55.


Nazaj