Kartice, Poslovne finance, Osebne finance, SKB NET, PRO SKB NET

Poskusi zlorabe plačilnih kartic

02. 07. 2022

Obveščamo vas, da so zaznani poskusi zlorabe plačilnih kartic, ki ciljajo na uporabnike spletnih portalov z malimi oglasi, kot je na primer Bolha.com ali Pošta Slovenije.

Poskusi zlorabe plačilnih kartic

Goljufi prek različnih aplikacij (na primer Gmail, Viber ali WhatsApp) želijo od strank, ki čakajo pošiljke, pridobiti podatke o njihovi plačilni kartici (številka kartice, CVC koda, veljavnost). Pošiljko naj bi jim dostavili po plačilu določenega zneska. Provizije Pošte Slovenije se nikoli ne nakazujejo preko zahtevka Plačaj zdaj, ki se lahko nahaja znotraj emaila ali spletne strani v obliki povezave, zato nikar ne posredujte podatkov o vaši kartici, saj gre za prevaro. Po plačilu določene provizije bodo sledile transakcije v veliko višjih zneskih, za katere pa ne bo mogoče sprožiti postopka finančne reklamacije.

Bodite pazljivi pri posredovanju vaših podatkov o plačilni kartici in teh nikoli ne posredujte tretjim osebam za nakazovanje kupnine na tak način. Prav tako bodite pozorni pri potrjevanju nakupov (avtentikaciji v mobilni aplikaciji, preko Rekono, z enkratnim geslom) in vedno preverite tudi znesek, ki ga potrjujete.

Kako poteka prevara?

Uporabnik dobi na elektronsko pošto obvestilo lažnega profila Pošte Slovenije, da pošiljke na določen datum ni bilo mogoče dostaviti, ker dajatve v določenem znesku niso bile plačane. Uporabnika prosijo, da za potrditev paketa sledi spodnji povezavi, v kateri zahtevajo podatke o kreditnih karticah. S pridobljenimi podatki lahko goljufi ukradejo sredstva z računa v maksimalnem znesku določenega limita na računu.

Uporabnik je lahko pri sporočilu pozoren na:

  • nepravilen e-naslov, ki ne predstavlja pravega e-naslova Pošte Slovenije;
  • slovnične napake;
  • nesmiselnost samega besedila;
  • samodejno opozorilo v aplikaciji, da sporočilo ni varno.

Nazaj