Spletna varnost

Lažna podpora

KAJ JE LAŽNA PODPORA?

Telefonska prevara, s katero goljufi skušajo pridobiti oddaljen dostop do vašega računalnika.

Ta prevara se običajno začne s klicem neznanca, ki se v angleškem jeziku predstavi kot strokovnjak Microsoftove tehnične pomoči. Prepričati vas želi, da so na vašem računalniku zaznali napake, ki jih lahko odpravijo prek oddaljenega dostopa do vašega računalnika. Da bi to lahko storili, morate na računalnik prenesti program, kot so Team Viewer, AnyDesk in Ultraviewer.

Po prenosu programa klicatelj zahteva osebne in bančne podatke ali pa vam – pod pogojem, da mu prek oddaljenega dostopa omogočite dostop do spletne banke – ponudi pomoč pri plačilu nakupa programske opreme za odpravo napake na računalniku. Če jim teh podatkov ne posredujete, vam prek oddaljenega dostopa običajno izbrišejo datoteke ali zablokirajo računalnik.

Kako prepoznati lažno podporo?

  • Neznana telefonska številka, lahko tudi prek aplikacij, kot sta Viber in WhatsApp.
  • Klicatelj govori v težko razumljivi angleščini.
  • Klicatelj se predstavi kot strokovnjak za podporo.

Kako se zaščititi pred lažno podporo?

  • Zapomnite si, da nobena prava tehnična podpora od vas nikoli ne bo zahtevala oddaljenega dostopa do računalnika.
  • Čim prej prekinite klic, tudi če vas oseba na drugi strani vztrajno nagovarja.
  • Če sumite, da ste bili žrtev prevare z lažno podporo, kaznivo dejanje prijavite policiji, kontaktirajte svojo banko/hranilnico in blokirajte kartico. Na računalniku izbrišite vse aplikacije za oddaljen dostop; enako naredite z vsemi aplikacijami, ki ste jih morebiti namestili na telefon.
  • Če ste goljufom posredovali kopijo osebnih dokumentov, to prijavite policiji in pridobite potrdilo, da so vam bili odtujeni.

Blog zapisi