Spletna varnost

Direktorska prevara

KAJ JE DIREKTORSKA PREVARA?

Goljufi ponaredijo direktorjev e-naslov, računovodstvo podjetja pa zvabijo v nakazilo denarja na račun denarnih mul.

Direktorske oziroma CEO prevare so preprost primer družbenega inženiringa, njihove tarče pa so izključno podjetja. Običajno se začnejo tako, da goljufi prek dostopnih podatkov na spletu pridobijo elektronski naslov tajništva ali računovodstva podjetja ter jih kontaktirajo.

V sporočilu se predstavijo kot direktor podjetja, prepričati pa jih skušajo, da takoj opravijo nakazilo denarja na transakcijski račun, ki ga goljufi posredujejo v sporočilu. Dodatno običajno zahtevajo še SWIFT potrdilo nakazila. Prejemniki plačil so  t. i. denarne mule, ki prejet znesek takoj dvignejo ali nakažejo naprej na druge račune.

Kako prepoznati direktorsko prevaro?

  • Lažni direktor sporočilo pošlje iz elektronskega naslova, ki je na videz identično naslovu pravega pošiljatelja, pri podrobnejšem pregledu pa je vidno odstopanje od dejanskega naslova.
  • Lažni direktor zahteva plačilo na račun, ki ga pošilja v sporočilu. Pri tem vas prosi za popolno diskretnost.
  • V sporočilu je jasno izražena nujnost takojšnjega nakazila, možna je tudi grožnja.
  • V nekaterih primeri lažni direktorji v tovrstnih sporočilih obljubljajo tudi nagrado.
  • Sporočilo lažnega direktorja bistveno odstopa od ustaljenih postopkov za izvrševanje plačil znotraj podjetja.
  • Lažni direktor zahteva, da se mu posreduje potrdilo o izvedenem plačilu (SWIFT potrdilo banke/hranilnice).

Kako se zaščititi pred direktorsko prevaro?

  • Podrobno preverite točen elektronski naslov pošiljatelja (ime, priimek in domeno).
  • Vzpostavite točno določene postopke za izvrševanje plačil poslovnim partnerjem.
  • Vsako odstopanje od dogovorjenih postopkov za izvrševanje plačil, še posebej če poslujete s tujino, dodatno preverite na nek drug način, npr. osebno, prek telefona ali telefaksa.
  • Za avtorizacijo plačil uporabljajte skupinsko podpisovanje plačilnih nalogov.
  • Če opazite, da ste žrtev direktorske prevare, zadevo takoj prijavite policiji, banki/hranilnici pa nemudoma posredujte zahtevek za preklic nakazil.

Blog zapisi