Intervju

Dober bančnik mora vedeti, kaj podjetnik potrebuje

Boštjan Grobler je lastnik in direktor novomeške družbe Ambit, poslovne storitve, d. o. o.. Tako osebno kot poslovno je dolgoletna stranka banke SKB, pri kateri ceni izjemno odzivnost in prilagodljivost.

Boštjan Grobler je sodeloval pri ustanavljanju Agencije M Servis in je lastnik ter direktor novomeške družbe Ambit, poslovne storitve, d. o. o.. Po tem, ko je prvih pet let deloval v logistiki, se vso nadaljnjo kariero ukvarja s kadrovskimi storitvami.

Tako osebno kot poslovno je dolgoletna stranka banke SKB, pri kateri ceni izjemno odzivnost in prilagodljivost.

Stranka SKB ste že dolga leta tako osebno kot poslovno. Kaj je bil ključen povod, da ste svoje osebne finančne zadeve zaupali banki SKB?

Na osebnem področju me je prepričalo to, da lahko pri SKB uredim prav vse, kar potrebujem: posojila za stanovanja s hipotekami in varčevanja za otroke. Vsi otroci so na podlagi varčevalnih računov pri SKB odprli svoje osebne račune. Pri SKB urejam tudi SKB leasing in vse v zvezi z nakupom avtomobila.

Leta 2005 ste začeli poslovno pot z Agencijo M Servis. Kaj je bila prva stvar, ki ste jo kot član uprave Agencije M Servisa uredili prek banke SKB?

Takrat smo urejali financiranje  poslovanja v zvezi s posredovanjem študentskega dela, ki ima kar nekaj posebnosti. Denarni tokovi pri študentskem delu so drugačni kot pri drugih podjetjih, predvsem je denarni tok zelo velik. Študentsko delo, ki se obračuna skupaj s provizijami, se steka na račun podjetja, vendar gredo sredstva naprej študentom. Gre za velik "cash flow", po drugi strani pa so bilance bistveno nižje. Ko smo ustanovili Agencijo M Servis, se je zaznal trend upadanja študentskega dela in smo iskali dodatne prihodke. Začeli smo oblikovati študentske mape kot darila našim članom. SKB je bil sponzor študentske mape, ki je služila kot orodje za komuniciranje s študenti in dijaki. Mapa je bila zelo uspešna in jo še vedno uporabljamo, čeprav ni več sponzorska.

Pozneje je bilo vedno več povpraševanja po zagotavljanju sredstev, saj smo bili med prvimi v branži, ki smo začeli množično avansirati študentsko delo. Preden je podjetje plačalo račune za študentsko delo, je študentski servis denar nakazal študentom. Konkurenca med študentskimi servisi se je zelo zaostrila, zato je bila potreba po sredstvih čedalje večja. Takrat smo se spopadli z dilemo, kako pojasniti banki, da imamo nizke bilančne prihodke in velike terjatve ob visokem denarnem toku. Potrebovali smo jamstvo za ta sredstva in banka SKB nam je prišla najbližje.

Prepričala nas je njihova agilnost pri odločanju. Naše sodelovanje se je stalno krepilo in vedno so nas razumeli. Tako smo pri njih vedno najemali dolgoročna posojila in revolving posojila.

Kaj bi navedli kot najbolj pozitivno pri sodelovanju s SKB?

Predvsem hitro odzivnost pri odobritvah posojila. Včasih smo morali pripraviti poslovne načrte in druge papirje ter veliko dodatnih pojasnil, od kar tesneje sodelujemo gre to hitreje.

Kakšen je pravi osebni bančnik, da je tako sodelovanje lahko nemoteno?

Najprej mora znati prepoznavati naše potrebe oziroma jih razumeti. Predvsem ni dovolj, da je bančnik le v vlogi administratorja. Povedati mora, kdaj so naša predvidevanja preveč optimistična in kdaj premalo. Ni dovolj, da bonitete le suhoparno ocenjuje glede na podatke v tabelah in bilancah. Med nami mora biti vedno odprta komunikacija, saj lahko le tako natančno pozna naše delovanje.

Svojo bančnico lahko pokličem tudi za nasvet in razmislek o povsem hipotetičnih scenarijih, ki jih potrebujem ob pogajanju o novih poslih ali pred novimi projekti.

Kako je splošno gospodarsko ozračje vplivalo na vaše poslovanje?

Naša branža je izrazito podvržena nihanjem v gospodarstvu. V letih recesije je bila težava, ker je bilo študentskega dela za 30 odstotkov manj, tako imenovani najem delovne sile pa je upadel na 15 odstotkov.  Gospodarska rast pa je po letu 2015 pozitivno vplivala na naše poslovanje.

Tudi pri najemu delovne sile, ki se razlikuje od koncepta študentskega dela, je kar nekaj specifik. Na določen dan v mesecu morajo plačo dobiti vsi zaposleni. Če imaš denar ali ne. Za sklenitev posla potrebuješ jamstvo, da bodo plače vedno pravočasno izplačane. Tudi za samo izvajanje dejavnosti moraš dati koncesionarju jamstvo. Za te stvari ob sebi potrebuješ zaupanja vredno banko. Brez tega te dejavnosti ne moreš opravljati. Pri 1.500 zaposlenih nimaš nikoli na zalogi toliko lastnih sredstev.

Lani ste na predlog bančnice sklenili tudi podjetniško varovalko. Kje bi vam po vašem mnenju varovalka lahko najbolj koristila?

Poslovanje mojega podjetja Ambit d.o.o., kjer sem zaposlen sedaj, je zelo odvisno od mene. Če nekega dne posla ne bi več mogel opravljati, bi lahko bili prihodki podjetja naenkrat bistveno nižji in posledično ogrožene plače zaposlenih. Tako pa imam v podjetniški varovalki izhod v sili, kar se mi zdi pošteno do zaposlenih in svojcev. Strošek za varovalko je minimalen.

Podjetje Ambit, ki ima devet zaposlenih, obstaja od leta 2012. Kaj ste kupili z denarjem, ki ste ga dobili v obliki dolgoročnih posojil?

Imamo odobreni dve dolgoročni posojili za nakup poslovnih prostorov. Gre za prostore, v katerih izvajamo dejavnosti našega podjetja, delno pa jih tudi dajemo v najem partnerskemu podjetju.

Z banko SKB sodelujete tudi osebno. Ravno zdaj se selite v hišo, za katero ste najeli posojilo pri SKB banki.

Pogojev za najem posojila nisem preverjal pri drugih bankah. Večinoma niti ne prebiram drobnega tiska. Zaupam banki SKB, da mi priskrbi konkurenčne pogoje in brez morebitnih drobnih pasti.

Zakaj bi banko SKB priporočili kolegom, znancem sli poslovnim partnerjem?

Svojo osebno bančnico lahko pokličem že v fazi razmišljanja o poslovni ideji ali pa glede osebnih financ. Prepričajo me njihov osebni pristop, prilagodljivost vseh in proaktivnost osebnega bančnika. 

Foto: Ana Kovač

Bančna skrbnica Martina Špringer Strašek

Popolnoma nas je prepričal s svojo idejo

Kateri podjetniški aduti so vas najbolj prepričali, da ga tako zavzeto podpirate na njegovi poslovni poti?

Gospod Boštjan Grobler  je imel že na začetku idejo in vizijo, v katero je neomajno verjel in je o njej govoril s takšnim žarom, da res ni bilo nobenega dvoma o tem, da mu bo uspelo. V začetku nam je predstavil idejo in jo potem tudi podkrepil s številkami. S kombinacijo navdušenja in poslovnega načrta nas je prepričal, zato smo se odločili za podporo.  Poslovno idejo sem predstavila odločevalcem in pridobila njihovo odobritev.

Kaj so glavni poudarki vašega medsebojnega sodelovanja?

Pomembno je biti ves čas v stiku s stranko in jo poznati. Druga zelo pomembna zadeva je medsebojno zaupanje ter seveda prilagodljivost. S stranko sem v stiku že v začetku, na nivoju ideje, kar omogoča da jo temeljito poznam in posledično nudim kar potrebuje, ob pravem času.

Kako lahko kot predstavnica stroge finančne institucije dosegate takšno stopnjo prilagodljivosti, da je rešitev vedno zmagovalna za obe strani?

Vsak podjetnik je v osnovi prilagodljiv, zato moram biti prilagodljiva tudi jaz. Praktičen primer je čas komuniciranja. Zavedam se, da druga stran včasih težko ureja zadeve v mojem delovnem času, zato mi ni težko z njim komunicirati izven mojega delovnega časa. Takrat si vzame kakšno minuto več za pogovor, je bolj zbran in se lažje dogovoriva o naslednjih korakih. To se ceni in krepi zaupanje.

Naročite se na sestanek s svetovalcem

Skrbnik vas bo pričakal v poslovalnici na dogovorjen dan in ob dogovorjeni uri.
Z njegovo pomočjo boste vse uredili hitro in preprosto.

Naročite se na posvet ali Pošljite povpraševanje