Kibernetska varnost

Ne nasedajte spletnim goljufom,
zaščitite se pred nevarnostjo spletnih prevar

Več o spletnih prevarah

BODITE POZORNI NA POSKUSE PREVAR

Zaradi porasta spletnega nakupovanja in dejstva, da tako kupljeno blago dostavljajo v večini Pošta Slovenije in ostale dostavne službe, so ponovno na pohodu spletni goljufi, ki prek različnih kanalov pošiljajo lažna sporočila o prispelem paketu. Preverite, kako prepoznati tako prevaro in kako ravnati: https://www.skb.si/sl/aktualno/novice/bodite-pozorni-na-spletne-goljufe-2024-01-18 Bodite pozorni tudi na lažna sporočila, v katerih goljufi, ki se izdajajo za SKB banko od stranke zahtevajo vnos podatkov. V sporočilu je povezava, ki prejemnika vodi na lažno spletno stran. Prejemnikom sporočila svetujemo, da neznanih povezav ne odpirajo. Če ste v lažno spletno mesto vpisali svoje prijavne podatke (identifikacijska številka, varnostno geslo), o tem čim prej obvestite svojega osebnega bančnika ali skrbnika podjetja ali to sporočite na telefonsko številko 01 471 55 55. Ne pozabite: SKB banka ne bo od vas prek SMS sporočila, elektronske pošte ali telefona nikoli zahtevala osebnih podatkov ali prijave v elektronsko bančništvo.

Varnost v SKB

V SKB uporabljamo najsodobnejšo tehnologijo za zaščito zaupnih podatkov in transakcij, ki potekajo prek interneta:

  • Usmerjevalniki.
  • Požarne pregrade.
  • Interne kontrole.
  • Uporaba identifikacijskih kartic.

Požarna pregrada se v kombinaciji z usmerjevalniki uporablja za zaščito računalniške mreže pred nepooblaščenimi dostopi. Ves promet je naslovljen na požarni zid, ki preverja vir in cilj za vsak podatkovni paket. »Proxy« strežnik spremeni naslov paketa in ga spusti naprej v omrežje. Tako so vsi notranji naslovi zaščiteni pred zunanjimi vdori. Strežniki, ki skrbijo za delovanje SKB NET-a in PRO SKB NET-a, so zaščiteni s požarnim zidom.

Interne kontrole varujejo uporabnika pred nepooblaščenimi dostopi do podatkov ter transakcijami. Vsak uporabnik SKB NET-a lahko uporablja le tiste račune in transakcije, za katere ima v naši interni evidenci uporabnikov vpisano dovoljenje.

Za identifikacijo uporabnikov (avtentikacija) SKB NET-a in PRO SKB NET-a uporabljamo varnostne pripomočke, ki zagotavljajo pristnost uporabnika:

  • Identifikacijska kartica za generiranje enkratnih in podpisnih gesel.
  • Uporaba MOJ@SKB mobilne banke za generiranje enkratnih in podpisnih gesel.
  • Uporaba digitalnih potrdil na pametni kartici ali varnem USB ključu (za PRO SKB NET).

Ena prijava uporabnika
Z enim uporabniškim imenom lahko naenkrat dela samo en uporabnik. Sistem ne omogoča prijave istega uporabnika z več računalnikov hkrati.

Piškotki
Med vsako prijavo vas sistem prepozna tako, da vas označi s t. i. piškotkom (ang. cookie). Identifikacijska oznaka je dinamično določena vsakič znova. Tako preprečimo krajo identitete med sejo.

Varnostne kontrole
Kljub skrbni zaščiti sistema pred vdori za dodatno varnost poskrbimo še s periodičnimi revizijami in skrbnim beleženjem vseh aktivnosti med bančnim strežnikom in uporabnikovim brskalnikom. Najboljše okolje za vaše bančno poslovanje zagotavljamo tudi z rednimi posodobitvami strojne in programske opreme.

Časovna omejitev
Po določenem času neaktivnosti vas SKB NET in PRO SKB NET samodejno odjavi. S tem preprečujemo možnost, da bi kdorkoli zlorabil dostop do vašega računa in podatkov, če se ob zaključku dela pozabite odjaviti

Pomoč uporabnikom sodobnih bančnih poti
Banka ne bo od vas nikoli zahtevala osebnih podatkov prek elektronske pošte, telefona ali SMS sporočila. Če zaznate kakršnekoli neobičajne znake znotraj spletnega bančništva, to takoj javite Kontaktnemu centru na (01) 471 55 55.