Poslovne finance, Varnostne novice, Osebne finance, Digitalno bančništvo

Bodite pozorni na spletne goljufe!

18. 01. 2024

Zaradi porasta nakupovanja prek spleta v zadnjih mesecih in dejstva, da tako kupljeno blago dostavljajo v večini poštni operaterji in ponudniki kurirskih storitev, so ponovno na pohodu spletni goljufi, ki prek različnih kanalov pošiljajo lažna sporočila o prispelem paketu.

Bodite pozorni na spletne goljufe!

Povečuje se uporaba lažnih SMS-ov in sporočil, poslanih prek aplikacij za neposredno komuniciranje (WhatsApp, Viber …). Na prvi pogled se zdijo sporočila pristna, a vsebujejo lažno obvestilo, da posameznika čaka paket, vendar dostave ni mogoče izvesti iz različnih razlogov (dopolnitev podatkov o naslovniku, plačilo dodatnih stroškov …), s tem pa želijo goljufi od vas pridobiti podatke o plačilnih karticah ali druge podatke, ki jim omogčajo dostop do vaše spletne oziroma mobilne banke.

Kako preverite, ali gre za lažno sporočilo?

  1. Pošta Slovenije ali druge dostavne službe v nobenem primeru ne zahtevajo izključno plačila vnaprej (pred dostavo), poštnina oz. odkupnina se vedno lahko plača tudi ob prevzemu paketa, neposredno pismonoši, na poštnem okencu, paketomatu ali na drugem prevzemnem mestu.
  2. Če je v sporočilu navedena sprejemna številka, lahko stanje paketa preverite na spletnih straneh dostavnih služb in se tako prepričate, ali pošiljka obstaja ali ne.
  3. Če sporočilo ni prišlo z uradne domene (@posta.si ali drugih dostavnih služb), potem je zagotovo prevara.

Več informacij o zavajajočih pošiljkah si lahko preberete na spletni strani Pošte Slovenije.

Kako ravnati?

  1. Tako sporočilo izbrišite, nanj ne odgovarjajte, ne klikajte na povezave do lažne spletne strani v takih sporočilih, prav tako ne vnašajte podatkov o plačilnih karticah, drugih podatkov, ki bi omogočale dostop do vaše spletne oziroma mobilne banke, ali drugih osebnih podatkov. 
  2. V primeru, da pričakujete pošiljko, vendar niste prepričani, ali gre za lažno ali pravo sporočilo, lahko na spletnih straneh dostavnih služb s pomočjo številke za sledenje preverite status pošiljke.
  3. Če ste kliknili na povezavo do lažne spletne strani in/ali vnesli podatke o plačilnih karticah, druge podatke, ki bi omogočali dostop do vaše spletne oziroma mobilne banke, ali druge osebne podatke, potem nemudoma kontaktirajte svojo banko. Pokličite na telefonsko številko (01) 471 50 90 (24/7, vse dni v tednu) ali kontaktirajte naš Kontaktni center na 01 471 55 55.

Spletne prevare so vedno pogostejše, zaščitite se pravočasno. Vse informacije o različnih oblikah spletnih prevar si preberite na spletni strani pazi.se.


Nazaj