Pogosta vprašanja

  • Osebni račun
    1. Kaj omogoča osebni račun?

      Če odprete osebni račun, s katerim poslujete in nanj prejemate redne mesečne prilive, vam zagotovimo:

      • osebnega bančnika;
      • brezplačno in avtomatsko zavarovanje ob odprtju osebnega računa;
      • brezplačno uporabo SKB TEL avtomatskega odzivnika;
      • možnost naročanja na sestanek v poslovalnici po telefonu ali obrazcu – osebni bančnik vas bo pričakal ob določenem dnevu in uri s prilagojeno ponudbo.

      Glede na vrsto osebnega računa:

      • pridobite VISA debetno kartico, ki je mednarodno veljavno plačilno sredstvo in vam omogoča:
        • plačevanje prek POS-terminalov doma in v tujini, na prodajnih mestih, označenih z znakom VISA;
        • negotovinsko plačevanje na daljavo (spletne trgovine, kataloška in telefonska prodaja);
        • dvig gotovine in vpogled v stanje na računu vseh na bankomatih z oznako VISA, doma in v tujini;
        • opravljanje drugih storitev;
      • možnost pridobitve limita, ki vam omogoča prekoračitev sredstev na osebnem računu;
      • možnost pridobitve kreditne kartice (MasterCard ali VISA), ki vam omogoča plačevanje blaga in storitev doma in po svetu;
      • možnost uporabe drugih bančnih produktov oziroma storitev (odločite se lahko za vezavo denarnih sredstev, direktne obremenitve, trajne naloge, SKB NET itd.).
    2. Kakšne stroške imam, če odprem osebni račun in poslujem z osebnim računom?

      Z odprtjem osebnega računa nimate nobenih stroškov. Za vodenje osebnega računa plačujete mesečni strošek vodenja. Celotni cenik za poslovanje z osebnim računom in za storitve, ki so povezane s poslovanjem vašega računa, kot so opravljanje plačilnih transakcij, dvigovanje gotovine na bankomatih, uporaba spletnega bančništva, si lahko ogledate v ceniku SKB za prebivalstvo.

    3. Želim pooblastiti osebo na svojem osebnem računu. Kaj moram storiti?

      Skupaj z osebo, ki jo želite pooblastiti, se oglasite v poslovalnici oziroma pokličite SKB TEL (01) 471 55 55 in se dogovorite za srečanje z osebnim bančnikom. Osebni bančnik vam bo predstavil, kaj lahko opravlja pooblaščena oseba na vašem osebnem računu. Podpisali boste pooblastilo. Pooblastilo za vašo pooblaščeno osebo velja do preklica. Pooblaščena oseba bo prejela tudi VISA debetno kartico za vaš osebni račun.

    4. Spremenil sem osebne podatke (sprememba prebivališča, sprememba priimka ipd.). Ali moram te spremembe javiti banki?

      poslovalnici, v kateri imate odprt osebni račun, morate v 5 delovnih dneh od spremembe sporočiti vse nove podatke, pomembne za poslovanje z osebnim računom. Taki podatki so na primer:

      • sprememba imena in priimka,
      • sprememba bivališča ali naslova za pošiljanje računov, izpiskov ipd.,
      • sprememba pooblastila banki za poravnavanje obveznosti,
      • sprememba zaposlitve.

      Enako velja tudi za pooblaščeno osebo.

      Oglasite se v poslovalnici pri osebnem bančniku In s seboj prinesite dokazilo o spremembi (npr. nov osebni dokument, iz katerega je razvidna uradna sprememba).

  • Limit na osebnem računu
    1. Kako lahko dobim limit na osebnem računu?

      Banka vam odobri redni limit ob prvem rednem prilivu na osebni račun. Višina rednega limita je odvisna od vrste osebnega računa.

      Lahko zaprosite za višji, izredni limit. Pridobite ga na podlagi izpolnjene in odobrene vloge za odobritev izrednega limita ali prek elektronske vloge na SKB NET-u. 

    2. Kakšni so stroški za odobritev limita na osebnem računu?

      Odobritev rednega limita na vašem osebnem računu je brezplačna, stroški odobritve in obnovitve izrednega limita pa se obračunavajo po vsakokrat veljavnem ceniku SKB za prebivalstvo

    3. Koliko časa imam lahko izredni limit na osebnem računu?

      Izredni limit na osebnem računu vam banka odobri za največ 12 mesecev. Če je vaše poslovanje v skladu s pogodbo za izredni limit, vam banka izredni limit avtomatsko obnovi za enak znesek in obdobje, kot v predhodni odobritvi. Za avtomatsko obnovitev izrednega limita ni treba podpisati nove pogodbe.

      Banka vam izrednega limita ne odobri, če vaši povprečni redni mesečni prilivi na osebnem računu ne upravičujejo zneska odobrenega limita in če je moteno vaše poslovanje z banko. Prav tako vam banka avtomatsko ne odobri izrednega limita, kadar spreminjate višino in obdobje limita.

    4. Kakšna je obrestna mera za koriščenje limita na osebnem računu?

      Banka obrestuje porabo limita po fiksni obrestni meri za dovoljeno prekoračitev stanja. Obrestna mera za redni oziroma izredni limit je enaka in si jo lahko pogledate na obrestne mere na osebnem računu.

  • Plačilne storitve
    1. Kako lahko ceneje plačujem račune za elektriko, telefon, komunalo ipd.?

      Pri ponudniku storitve podpišete soglasje za plačilo storitev prek SEPA direktne obremenitve. Po podpisanem soglasju bo banka od ponudnika storitve prejela zahtevo za bremenitev vašega računa. Banka bo izvedla poravnavo na datum na dan zapisanem v soglasju, če bo na računu dovolj sredstev.

      Če ste uporabnik SKB NET -a lahko prek njega tudi sami plačujete račune do datuma poravnave obveznosti, ki je naveden na plačilnem nalogu (računu). Ni vam treba do poslovalnice, sami poskrbite, da pravočasno plačate račune.

    2. Kako lahko plačujem svoje račune za elektriko, telefon, komunalo ipd.?

      Svoje račune oziroma položnice lahko plačate v banki SKB na več načinov:

      Plačate pa jih lahko tudi prek direktne obremenitve.

    3. Za prejem nakazila iz tujine potrebujem IBAN-številko za Slovenijo in SWIFT-kodo banke. Kje dobim te podatke?

      •  IBAN-številka za Slovenijo je zapisana na sprednji strani VISA debetne kartice ter je sestavljena iz SI56 in 15-mestne številke.
      • SWIFT -naslov (BIC) SKB je SKBASI2X.
    4. Ali je redni mesečni priliv pogoj za odprtje osebnega računa?

      V SKB banki imamo v ponudbi več vrst osebnih računov.
      Za odprtje določenih osebnih računov je redni mesečni priliv pogoj za odprtje.
      Drugi osebni računi pa so namenjeni občasnim prilivom, npr. osnovni ali gotovinski osebni račun.

  • Zamenjava banke
    1. Kako zamenjam banko?

      Zamenjava banke še nikoli ni bila tako preprosta in hitra. Če želite zamenjati banko in postati stranka SKB, se oglasite v eni izmed najbližjih poslovalnic SKB, kjer bo vaš osebni bančnik uredil vse. Vi prinesite s seboj samo osebni dokument in davčno številko, vse drugo uredimo pri nas.

      V skladu s pravili in postopki za zamenjavo banke, ki smo jih sprejele vse članice Združenja bank Slovenije, vam bomo odprli osebni račun.

      Vaš osebni bančnik bo posredoval vlogo za zamenjavo banke vaši prejšnji banki in vašemu delodajalcu oziroma ZPIZ-u sporočil novo številko osebnega računa, odprtega pri nas.
      Če imate v prejšnji banki odprte direktne obremenitve in trajne naloge, vam bo osebni bančnik, na podlagi informacij, ki nam jih bo poslala vaša prejšnja banka, uredili še vse, kar je potrebno v zvezi z obstoječimi trajnimi nalogi in direktnimi obremenitvami, ki jih imate pri prejšnji banki.

      Ko bodo pri prejšnji banki poravnane vse obveznosti, vam bo ta ukinila osebni račun in sredstva prenesla na vaš nov osebni račun, odprt v SKB.

  • Ponudba za mlade
    1. Imam odprt osebni račun za mlade. Potekel mi je status študenta. Ali moram kaj storiti?

      Ko prenehate študirati oziroma ko vam poteče status študenta, pokličite SKB TEL (01) 471 55 55 ali se dogovorite za srečanje z osebnim bančnikom.
      Skupaj se bosta dogovorila, kako boste še naprej sodelovali z nami.

    2. Rad bi dobil študentski kredit za študij. Kakšni so pogoji oziroma kaj moram storiti?

      V SKB banki ponujamo študentom gotovinske študentske kredite po ugodnih obrestnih merah. Če ste član določenega študentskega servisa, s katerim banka poslovno sodeluje, imate ob tem še dodatne ugodnosti.

      Osnovne informacije o študentskem kreditu so na naši spletni strani. Za več informacij pokličite SKB TEL (01) 471 55 55 ali se dogovorite za sestanek z osebnim bančnikom, ki vam bo z veseljem predstavil ponudbo študentskih kreditov in postopek, kaj morate storiti, da pridobite kredit.

  • MOJ@SKB mobilna banka
    1. Kako namestim mobilno banko na svojo mobilno napravo?

      MOJ@SKB mobilna banka deluje na operacijskih sistemih iOS (iPhone) in Android (Samsung, Sony, Huawei, LG, HTC in drugi).

       

      Uporabniki iPhone telefonov mobilno aplikacijo poiščite v trgovini Apple Store pod imenom MOJ@SKB in si jo brezplačno naložite.

       

      Uporabniki telefonov Samsung, Sony, Huawei, LG, HTC in drugih telefonov z operacijskim sistemom Android, mobilno aplikacijo poiščete v trgovini Google Play pod imenom MOJ@SKB in si jo brezplačno naložite.

       

      Po namestitvi aplikacije na telefon, MOJ@SKB mobilno banko aktivirate v poslovalnici, kjer imate odprt osebni račun.

    2. Kako lahko posodobim mobilno banko?

      MOJ@SKB mobilno banko bomo redno posodabljali z novostmi zato predlagamo, da imate posodobitve nastavljene na samodejno. Tako boste imeli na svojem telefonu vedno zadnjo verzijo mobilne banke.

       

      Nastavitev samodejnega posodabljaja v operacijskem sistemu Android:

      1. Odprite aplikacijo Trgovina Google Play.
      2. Pojdite na Meni, nato na Nastavitve in Samodejno posodabljanje aplikacij.
      3. Izberite možnost:
        • Samodejno posodabljanje aplikacij kadarkoli - aplikacija se bo posodobila prek omrežja Wi-Fi ali prenosa podatkov v mobilnem omrežju.
        • Samodejno posodabljanje aplikacij samo prek Wi-Fi omrežja.

      Nastavitev samodejnega posodabljanja posamezne aplikacije v operacijskem sistemu Android:

      1. Odprite aplikacijo Trgovina Google Play.
      2. Pojdite na Meni, nato na Moje aplikacije in Igre.
      3. Izberite aplikacijo MOJ@SKB, ki naj se samodejno posodablja.
      4. V zgornjem desnem kotu kliknite Več možnosti in izberite Samodejna posodobitev.

      Nastavitev samodejnega posodabljanja v operacijskem sistemu iOS:

      1. Odprite Settings in nato iTunes & App Store.
      2. Vklopite Updates.
    3. Kako preverim, ali ima moj telefon pravi operacijski sistem za namestitev mobilne banke?

      To najlažje preverite tako, da pogledate, katere znamke je. Znamka je običajno zapisana na sprednji ali zadnji strani telefona:

      • iPhone prepoznate po značilnem znaku jabolka na zadnji strani;
      • telefoni z Android operacijskim sistemom so Samsung, Sony, Huawei, LG, HTC...,
      • če je telefon znamke Lumnia, potem mobilne banke žal ne morete uporabljati, ker uporablja Windows operacijski sistem.

      Če niste prepričani kateri operacijski sistem ima vaš telefon je najboljše, da slednje preverite pri vašem ponudniku mobilnih storitev.

    4. Kako preverim, če imam na mobilni napravi omogočen prenos podatkov?

      • iPhone: Settings / Mobile data / Mobile data enabled
      • Android: Nastavitve (ikona: zobato kolo) - Mobilni podatki - Omogoči/onemogoči

      Preden vklopite prenos podatkov, morate vedeti, kakšen paket imate zakupljen pri svojem ponudniku mobilnih storitev, saj uporaba prenosa podatkov lahko povzroči dodatne stroške.

    5. Kako na mobilni napravi zagotovim dovolj prostora za namestitev mobilne banke?

      Običajno so največji porabniki prostora na mobilni napravi fotografije, video posnetki in druge aplikacije. Predlagamo, da izbrišete tiste aplikacije, fotografije in videe, ki jih redko ali nikoli ne uporabljate in ne potrebujete.

    6. Kaj se zgodi, če 3x zapovrstjo vpišem napačno osebni številko (PIN)?

      Po treh napačnih vnosih osebne številke (PIN) se aplikacija začasno zaklene za 30 minut. Po poteku 30 minut lahko ponovno vpišete osebno številko (PIN). Po ponovljenih treh napačnih vnosih se aplikacija dokončno zaklene.

      Za ponovno aktivacijo se morate oglasiti v poslovalnici ali poklicati SKB TEL (01) 471 55 55.

  • Kartice
    1. Kaj moram narediti, če sem izgubil oziroma so mi ukradli kartico?

      Izgubo ali krajo kartice mora imetnik takoj prijaviti na navedeni telefonski številki ali v najbližji poslovalnici SKB. Krajo mora čim prej prijaviti tudi na najbližji policijski postaji.
       

      Imetniki SKB VISA debetnih kartic (01) 471 50 90
      Imetniki SKB VISA ali MasterCard kartic (01) 430 26 62 ali (01) 471 50 80

      Imetniki brezstičnih SKB VISA ali MasterCard kartic (01) 471 50 92

      24 ur, vse dni v tednu


      Imetnik se mora v 8 dneh od dneva ustne prijave nato oglasiti v poslovalnici, kjer ima odprt osebni račun, in tudi pisno potrditi izgubo ali krajo kartice. Hkrati tudi ponovno naroči kartico.

      Strankam priporočamo, da ne hranijo skupaj kode PIN in kartice. Prav tako svetujemo, da si nekam (npr. v svoj mobilni telefon, beležnico) shranijo številko, na katero lahko pokličejo v primeru izgube ali zlorabe kartice.

      Za primer zlorabe izgubljenih ali ukradenih kartic lahko imetnik kartic SKB sklenejo zavarovanje kartic plus. Hkrati pa so za primer izgube ali kraje z zavarovanjem kartic plus zavarovani tudi osebni predmeti stranke: ključi, osebni dokumenti, ročna torbica, denarnica in mobilni telefon (povrnitev stroškov telefonskih klicev).

    2. Ali lahko spremenim osebno številko (PIN)?

      DA. Vsi imetniki SKB kartic lahko svojo osebno številko (PIN) hitro spremenijo na vseh bankomatih SKB

    3. Kaj lahko storim, če osebne številke PIN za kartico po pošti nisem prejel oziroma sem jo pozabil?

      V takih primerih je treba naročiti novo osebno številko (PIN) za kartico, in sicer to lahko naredite v kateri koli poslovalnici SKB osebno, po faksu ali po e-pošti.

    4. Ali lahko spremenim dan direktne obremenitve za poravnavanje obveznosti?

      Da. Spremembo dneva direktne obremenitve lahko uredite pri osebnem bančniku v poslovalnici, prek SKB NET -a ali SKB TEL -a.

    5. Kako se zajema obračunsko obdobje porabe na kartici?

      Glede na izbrani datum poravnave porabe na kartici (8., 18., 28.) se obdobje obračuna od dneva izpisa porabe na kartici (obračuna mesečnih obveznosti) do naslednjega obračuna porabe.

    6. Ali SKB plačilne kartice omogočajo nakup na daljavo (nakup prek interneta, kataloška prodaja)?

      Da. S plačilnimi karticami SKB imate možnost nakupovanja na daljavo.

  • Vezani depoziti
    1. Ali so sredstva vezanega depozita varna?

      Vezana sredstva spadajo v sistem zajamčenih vlog, ki je urejen z zakonom o bančništvu.
      Več o jamstvu za vloge  v bankah si lahko preberete na spletni strani Banke Slovenije.

    2. Kako se obrestujejo vezana sredstva?

      Vezani depozit

      Vezan depozit s fiksno obrestno mero
      Banka obrestuje sredstva po fiksni obrestni meri, ki se določi na dan sklenitve pogodbe in se ne spreminja med dobo vezave, ki je opredeljena s pogodbo.

      Vezan depozit s spremenljivo obrestno mero
      Banka sredstva obrestuje po spremenljivi obrestni meri. Obrestna mera je sestavljena iz referenčne obrestne mere (3-mesečni Euribor) in fiksnega obrestnega pribitka.
      Referenčna obrestna mera se izračunava dnevno. Določi se na dan sklenitve pogodbe in se spreminja vsake tri mesece, šteto od dneva sklenitve pogodbe dalje. Ob vsakem izteku trimesečnega obdobja se upošteva nova, na dan spremembe veljavna vrednost referenčne obrestne mere. Obrestni pribitek je fiksen celotno dobo vezave depozita.

      Banka obračuna obresti dnevno in na proporcionalen način, pripiše oziroma izplača pa jih v skladu s pogodbenimi določili. Za obračun obresti upošteva dejansko število dni v mesecu in 365/366 dni v letu. Pri štetju dni se upošteva prvi, ne pa tudi zadnji dan poslovnega dogodka.

      Banka obračuna obresti po formuli, kjer pomeni:
      o = obresti
      Go = začetna glavnica
      p = obrestna mera
      d = dejansko število dni v letu, za katere računamo obresti

    3. Kako so obdavčene obresti?

      Davčni zavezanci, rezidenti Republike Slovenije, so dolžni v skladu z zakonom o dohodnini najpozneje do 28. 2. tekočega leta za preteklo koledarsko leto vložiti napoved za odmero dohodnine od obresti na denarne depozite pri bankah in hranilnicah, ustanovljenih v Sloveniji in drugih državah članicah EU. Napoved (obrazec je na voljo na spletnih straneh DURS-a (PDF) vloži zavezanec pri davčnem uradu, kjer ima stalno prebivališče, oziroma v elektronski obliki prek sistema eDavki. Napovedi za odmero dohodnine od obresti ni treba vložiti zavezancem, katerih skupni znesek ne presega z zakonom določenega zneska. Neobdavčeni del trenutno znaša 1.000 EUR.

      Na podlagi napovedi davčni organ izda odločbo o višini dohodnine od obresti. Rok za plačilo davka je 30 dni od dneva vročitve odločbe. Od 1. 1. 2013 dalje je stopnja davka 25 %. Ta davek je dokončen. Dohodnina se ne plača od obresti na pozitivno stanje na transakcijskem oziroma osebnem računu.

      84. člen Zakona o dohodnini omogoča, da davčni zavezanec obresti, dosežene iz naslova dolgoročno vezanih depozitov in varčevanj pri bankah in hranilnicah, všteje v davčno osnovo v znesku, ki pripada posameznemu letu obračuna dohodnine. To pomeni, da se obdavčitev obresti razdeli na toliko let, kolikor traja doba vezave depozita oziroma varčevanja. Davčni zavezanec, ki se odloči za uveljavljanje davčne osnove v skladu s 84. členom Zakona o dohodnini, odda v banki podpisan obrazec DOHPREM št. 6 (PDF) v dveh izvodih ob sklenitvi pogodbe o varčevanju oziroma najpozneje do konca davčnega leta, v katerem je bila sklenjena pogodba. Obrazec predloži osebno. Prejeti obvestili banka potrdi in en izvod vrne zavezancu.

    4. Ali lahko vezavo depozita prekinem predčasno?

      Med vezavo depozita imetnik depozita ne more odstopiti od pogodbe.

      Izjemoma, v dokazanih primerih višje sile pri imetniku depozita, banka lahko imetniku depozita med vezavo depozita na podlagi pisne vloge banki in predloženih vseh potrebnih dokazil odobri kredit največ v višini 90 % deponiranih sredstev po pogodbi, če imetnik depozita ustanovi poplačilno oziroma zastavno pravico v korist banke na teh deponiranih sredstvih kot zavarovanje plačila kredita. Banka odobri kredit v skladu s pogoji in poslovno politiko banke, ki veljajo ob odobritvi kredita, pri čemer upošteva ustanovljeno poplačilno oziroma zastavno pravico v korist banke. Pogoji za kredit so objavljeni na spletnih straneh banke.

    5. Ali lahko sklenem vezavo depozita, če nisem vaša stranka?

      Vezavo depozita lahko sklenete v kateri koli poslovalnici SKB, obenem pa morate v SKB odpreti tudi brezplačni osnovni osebni račun, na katerega se bodo ob zapadlosti depozita sprostila vezana sredstva. 

  • Varčevalni računi
    1. Ali so sredstva na varčevalnem računu varna?

      Sredstva na varčevalnem računu spadajo v sistem zajamčenih vlog, ki je urejen z zakonom o bančništvu.
      Več o jamstvu za vloge v bankah si lahko preberete na spletni strani Banke Slovenije.

    2. Kako se obrestujejo sredstva na varčevalnem računu?

      Varčevalni račun zvestobe

      Varčevalni račun 30 dni
      Banka sredstva na varčevalnem računu obrestuje po fiksni obrestni meri, ki je definirana na podlagi ročnosti produkta in gibanja tržnih obrestnih mer ter se ob spremembi navedenih pogojev lahko med varčevanjem spremeni. Obrestna mera po tej pogodbi ne more biti nižja od 0,10 %.
      Banka varčevalca obvesti o novi višini obrestne mere najmanj 30 dni pred uveljavitvijo spremembe obrestne mere.

      Varčevalni račun zvestobe
      Banka sredstva na varčevalnem računu obrestuje po fiksni obrestni meri, ki je določena s pogodbo in se v dobi, opredeljeni s pogodbo, ne spreminja.

      Banka obračuna obresti dnevno in na proporcionalen način, pripiše pa jih zadnji dan vsakega koledarskega leta in ob zaprtju varčevalnega računa. Za obračun obresti banka upošteva dejansko število dni v mesecu in 365/366 dni v letu. Pri štetju dni se upošteva prvi, ne pa tudi zadnji dan poslovnega dogodka.

      Banka obračuna obresti po formuli, kjer pomeni: 
      o = obresti
      Go = glavnica
      p = obrestna mera
      d = dejansko število dni v letu, za katere računamo obresti

    3. Kako so obdavčene obresti?

      Davčni zavezanci, rezidenti Republike Slovenije, so dolžni v skladu z zakonom o dohodnini najpozneje do 28. 2. tekočega leta za preteklo koledarsko leto vložiti napoved za odmero dohodnine od obresti na denarne depozite pri bankah in hranilnicah, ustanovljenih v Sloveniji in drugih državah članicah EU. Napoved (obrazec (PDF) je na voljo na spletnih straneh DURS-a) vloži zavezanec pri davčnem uradu, kjer ima stalno prebivališče, oziroma v elektronski obliki prek sistema eDavki. Napovedi za odmero dohodnine od obresti ni treba vložiti zavezancem, katerih skupni znesek ne presega z zakonom določenega zneska. Neobdavčeni del trenutno znaša 1.000 EUR.
      Na podlagi napovedi davčni organ izda odločbo o višini dohodnine od obresti. Rok za plačilo davka je 30 dni od dneva vročitve odločbe. Od 1. 1. 2013 dalje je stopnja davka 25 %. Ta davek je dokončen. Dohodnina se ne plača od obresti na pozitivno stanje na transakcijskem oziroma osebnem računu.

      84. člen Zakona o dohodnini omogoča, da davčni zavezanec obresti, dosežene iz naslova dolgoročno vezanih depozitov in varčevanj pri bankah in hranilnicah, všteje v davčno osnovo v znesku, ki pripada posameznemu letu obračuna dohodnine. To pomeni, da se obdavčitev obresti razdeli na toliko let, kolikor traja doba vezave depozita oziroma varčevanja. Davčni zavezanec, ki se odloči za uveljavljanje davčne osnove v skladu s 84. členom Zakona o dohodnini, odda v banki podpisan obrazec DOHPREM št. 6 v dveh izvodih ob sklenitvi pogodbe o varčevanju oziroma najpozneje do konca davčnega leta, v katerem je bila sklenjena pogodba. Obrazec predloži osebno. Prejeti obvestili banka potrdi in en izvod vrne zavezancu.

    4. Ali lahko predčasno prekinem varčevanje?

      Varčevalni račun 30 dni
      Varčevalec ima pravico kadar koli brezplačno odstopiti od pogodbe. Banka varčevalni račun zapre na 31. dan od dneva zadnjega pologa sredstev.

      Varčevalni račun zvestobe
      Odstop od pogodbe
      Varčevalec lahko odstopi od pogodbe v roku 31 dni pred zaključenim prvim varčevalnim letom.
      V tem primeru se privarčevana sredstva prenesejo na račun, opredeljen s pogodbo, po 91. dneh (92. dan oziroma prvi naslednji delovni dan), šteto od dne, ko se varčevalno leto zaključi. Pisno vlogo o odstopu od pogodbe varčevalec predloži v poslovalnici, ki je odprla varčevalni račun.
      Predčasna prekinitev pogodbe
      Banka prekine pogodbo ob neplačilu dveh zaporednih pogodbeno določenih mesečnih pologov. Pogodba se prekine na zadnji dan zaključenega koledarskega meseca, v katerem je nastala druga zamuda. Privarčevana sredstva, zmanjšana za nadomestilo, se prenesejo na račun, opredeljen s pogodbo, po poteku 91 dni (92. dan oziroma prvi naslednji delovni dan) od dneva nastanka prekinitve.

  • PAPI računi
    1. Ali so sredstva na PAPI računu varna?

      Sredstva na PAPI osebnem in varčevalnem računu spadajo v sistem zajamčenih vlog, ki je urejen z zakonom o bančništvu.
      Več o jamstvu za vloge v bankah si lahko preberete na spletni strani Banke Slovenije.

    2. Kako se obrestujejo sredstva na PAPI varčevalnem računu?

      PAPI formula

      PAPI varčevalni račun 30 dni
      Banka sredstva na varčevalnem računu obrestuje po fiksni obrestni meri, ki je definirana na podlagi ročnosti produkta in gibanja tržnih obrestnih mer ter se ob spremembi navedenih pogojev lahko med varčevanjem spremeni. Obrestna mera po tej pogodbi ne more biti nižja od 0,10 %.
      Banka varčevalca obvesti o novi višini obrestne mere najmanj 30 dni pred uveljavitvijo spremembe obrestne mere.

      PAPI varčevalni račun zvestobe
      Banka sredstva na varčevalnem računu obrestuje po fiksni obrestni meri, ki je določena s pogodbo in se v dobi, opredeljeni s pogodbo, ne spreminja.

      Banka obračuna obresti dnevno in na proporcionalen način, pripiše pa jih zadnji dan vsakega koledarskega leta in ob zaprtju varčevalnega računa. Za obračun obresti banka upošteva dejansko število dni v mesecu in 365/366 dni v letu. Pri štetju dni se upošteva prvi, ne pa tudi zadnji dan poslovnega dogodka.

      Banka obračuna obresti po formuli, kjer pomeni:
      o = obresti
      Go = glavnica
      p = obrestna mera
      d = dejansko število dni v letu, za katere računamo obresti

    3. Kako so obdavčene obresti?

      Davčni zavezanci, rezidenti Republike Slovenije, so dolžni v skladu z zakonom o dohodnini najpozneje do 28. 2. tekočega leta za preteklo koledarsko leto vložiti napoved za odmero dohodnine od obresti na denarne depozite pri bankah in hranilnicah, ustanovljenih v Sloveniji in drugih državah članicah EU. Napoved (obrazec je na voljo na spletnih straneh DURS-a) vloži zavezanec pri davčnem uradu, kjer ima stalno prebivališče, oziroma v elektronski obliki prek sistema eDavki. Napovedi za odmero dohodnine od obresti ni treba vložiti zavezancem, katerih skupni znesek ne presega z zakonom določenega zneska. Neobdavčeni del trenutno znaša 1.000 EUR.

      Na podlagi napovedi davčni organ izda odločbo o višini dohodnine od obresti. Rok za plačilo davka je 30 dni od dneva vročitve odločbe. Od 1. 1. 2013 dalje je stopnja davka 25 %. Ta davek je dokončen. Dohodnina se ne plača od obresti na pozitivno stanje na transakcijskem oziroma osebnem računu.

      84. člen Zakona o dohodnini omogoča, da davčni zavezanec obresti, dosežene iz naslova dolgoročno vezanih depozitov in varčevanj pri bankah in hranilnicah, všteje v davčno osnovo v znesku, ki pripada posameznemu letu obračuna dohodnine. To pomeni, da se obdavčitev obresti razdeli na toliko let, kolikor traja doba vezave depozita oziroma varčevanja. Davčni zavezanec, ki se odloči za uveljavljanje davčne osnove v skladu s 84. členom Zakona o dohodnini, odda v banki podpisan obrazec DOHPREM št. 6 v dveh izvodih ob sklenitvi pogodbe o varčevanju oziroma najpozneje do konca davčnega leta, v katerem je bila sklenjena pogodba. Obrazec predloži osebno. Prejeti obvestili banka potrdi in en izvod vrne zavezancu.

    4. Ali lahko predčasno prekinem PAPI varčevanje?

      PAPI varčevalni račun 30 dni
      Varčevalec (oz. zakoniti zastopnik) ima pravico kadar koli brezplačno odstopiti od pogodbe. Banka varčevalni račun zapre na 31. dan od dneva zadnjega pologa sredstev.
      PAPI varčevalni račun zvestobe

      • Odstop od pogodbe

      Varčevalec (oz. zakoniti zastopnik) lahko odstopi od pogodbe v roku 31 dni pred zaključenim prvim varčevalnim letom.
      V tem primeru se privarčevana sredstva prenesejo na račun, opredeljen s pogodbo, po 91. dneh (92. dan oziroma prvi naslednji delovni dan), šteto od dne, ko se varčevalno leto zaključi. Pisno vlogo o odstopu od pogodbe varčevalec (oz. zakoniti zastopnik) predloži poslovalnici, ki je odprla varčevalni račun.

      • Predčasna prekinitev pogodbe

      Banka prekine pogodbo ob neplačilu dveh zaporednih pogodbeno določenih mesečnih pologov. Pogodba se prekine na zadnji dan zaključenega koledarskega meseca, v katerem je nastala druga zamuda. Privarčevana sredstva, zmanjšana za nadomestilo, se prenesejo na račun, opredeljen s pogodbo, po poteku 91 dni (92. dan oziroma prvi naslednji delovni dan) od dneva nastanka prekinitve.

  • Potrošniški krediti
    1. Kdo lahko najame potrošniški kredit?

      Potrošniški kredit lahko najamejo državljani RS in tujci rezidenti. Nerezidenti (tujci z delovno ali bivalno vizo za najmanj 6 mesecev) lahko kredit najamejo le izjemoma ob posebnem zavarovanju.

    2. Katere dokumente potrebujem?

      Stranke banke, ki prejemajo prihodke na osebni račun pri SKB že tri mesece ali več, lahko najamejo kredit do 2 let z vlogo za odobritev kredita, ki jo lahko oddajo tudi prek SKB NET-a.

      Za kredite daljših ročnosti je potrebno potrdilo delodajalca o plači.
      Stranke, ki ne prejemajo prihodkov na SKB, pa morajo poleg tega priložiti še upravno izplačilno prepoved (2 izvoda), ki jo prav tako potrdi delodajalec, in potrdilo svoje matične banke o prometu na računu za zadnjih 6 mesecev.

      Upokojenci namesto potrdil delodajalca predložijo zadnja dva izpiska ZPIZ.

    3. Koliko kredita lahko dobim – kakšna je moja kreditna sposobnost?

      Kreditna sposobnost se razlikuje glede na vrsto kredita, zavarovanje in višino osebnih prihodkov. Po odobritvi kredita vam mora ostati znesek prihodkov v višini, ki jo določa zakon o izvršbi in zavarovanju. Odstotek dovoljene obremenitve prihodkov je lahko od ene tretjine do ene polovice.
      Izjemoma je lahko tudi drugače.

    4. Zavarovanje kredita

      Strankam, ki na SKB prejemajo svoje prihodke, lahko ob ustrezni odločitvi poslovalnice, ki kredit odobrava, odobrimo kredit tudi brez dodatnega zavarovanja. Odločitev je odvisna od bonitete stranke in kredita, ki ga najema.

      Drugi možni načini zavarovanja so:

      • kreditno sposoben porok,
      • zavarovalnica,
      • hipoteka,
      • depozit.
    5. Je mogoče predčasno odplačilo kredita?

      Kadar koli po prenosu kredita v odplačevanje je mogoče predčasno delno ali celotno poplačilo kredita. Strošek takega poplačila je polovica stroškov odobritve takega kredita po veljavnem ceniku v trenutku odplačevanja. Pri delnem poplačilu kredita se morate odločiti za ali krajši preostanek odplačilne dobe ali pa za nižjo anuiteto.

    6. Kako hitro lahko pridobim kredit?

      Ta čas je lahko zelo kratek. Če vlogi predložite vso potrebno dokumentacijo, je lahko ta čas tudi samo eno uro.

  • Stanovanjski kredit
    1. Kaj se lahko zgodi, če imam kredit zavarovan s hipoteko, pa ga ne morem več odplačevati (zaradi izgube službe ali če se mi kaj zgodi)? Lahko moji dediči (partner, otroci) ostanejo brez strehe nad glavo?

      Hipoteka je prednostna poplačilna pravica in oblika zastavne pravice na nepremičnini, ki je vpisana v zemljiško knjigo. Hipoteka je učinkovit instrument zavarovanja terjatev v dolžniško-upniških razmerjih, saj je glavni namen hipoteke zavarovanje poplačila določene terjatve s prodajo nepremičnine in poplačilo upnika (npr. banke) iz kupnine, če kreditojemalec ob dospelosti ne izpolni svoje obveznosti.

      Če kreditojemalec ne izpolnjuje svojih pogodbenih obveznosti redno ali v celoti, banka ravna skladno s Politiko ravnanja banke, za primer, ko potrošnik zamuja s plačili zapadlih obveznosti iz kreditne pogodbe za nepremičnino.

      V takem primeru se lahko zgodi, da partner in otroci ostanejo brez strehe nad glavo. Prav zato kreditojemalcu, da se izogne nepredvidenim dogodkom, ki lahko otežijo odplačevanje kredita, kot sta smrt kreditojemalca ali brezposelnost, svetujemo sklenitev dodatnega zavarovanja, in sicer zavarovanja kreditojemalca za primer smrti in/ali zavarovanja kreditojemalca za primer brezposelnosti. V primeru življenjskega zavarovanja za primer smrti se (ob smrti kreditojemalca) kredit v celoti poplača iz tega zavarovanja. Pri zavarovanju za primer brezposelnosti lahko kreditojemalec s prejetim mesečnim nadomestilom (do največ 12 mesecev oz. skladno z zavarovalno polico) krije mesečne obveznosti kredita v celoti ali delno.

    2. Ali se obrestna mera kredita med odplačevanjem kredita lahko spremeni in za koliko?

      Če ste najeli kredit s fiksno obrestno mero, ta ostane nespremenjena celotno odplačilno dobo.

      Če ste najeli kredit s spremenljivo obrestno mero (sestavljena iz referenčne obrestne mere in fiksnega pribitka na to obrestno mero), se ta lahko spreminja med odplačevanjem. V tem primeru se spreminja referenčna obrestna mera, tj. Euribor ali Libor za CHF. Fiksni pribitek na referenčno obrestno mero ostane nespremenjen.

      Spreminjanje vrednosti referenčne obrestne mere je odvisno od gibanja referenčnih obrestnih mer na trgu obrestnih mer ter posledično, na kateri dan se po vaši kreditni pogodbi spremeni pogodbena (referenčna) obrestna mera in kateri mesečni/letni Libor, Euribor sestavlja vaša pogodbena obrestna mera.

      SKB za kreditiranje občanov uporablja vrednosti 3-mesečnega Euriborja in 3-mesečnega Liborja za CHF. Pogodbena obrestna mera (določena na dan prvega črpanja kredita) se prvič spremeni po 3 (treh) mesecih od datuma prenosa kredita v odplačevanje in nato do dokončnega vračila kredita vsake 3 (tri) mesece na dan zapadlosti anuitet oziroma obresti. Dan zapadlosti anuitete je pogodbeno izbran in je lahko 8., 18., 28. ali zadnji dan v mesecu.
      Na dan spremembe se upošteva vrednost 3-mesečnega EURIBOR-ja ali LIBOR-ja, objavljenega dva delovna dneva (v tujini) pred datumom spremembe obrestne mere na Reutersovi strani EURIBOR01 in LIBOR02 (za CHF).

    3. Ali lahko banka poveča mesečno anuiteto med odplačevanjem kredita?

      Banka izračuna mesečno anuiteto od črpanega zneska kredita. Višina anuitete v času odplačevanja kredita se usklajuje dvakrat letno (marca in septembra), in sicer glede na datum zapadlosti anuitete (8., 18., 28. in zadnji dan v mesecu). Nova anuiteta zapade v plačilo v naslednjem obračunskem obdobju. Pri določitvi se upoštevajo nezapadla glavnica, preostala odplačilna doba in veljavna obrestna mera.

    4. Zakaj po kreditu s fiksno obrestno mero lahko pride do spremembe višine anuiteto?

      Nespremenljivost obrestne mere ni povezana z nespremenljivostjo anuitete, tako imajo tudi kreditne pogodbe s fiksno obrestno mero spremenljivo anuiteto.

      Višina mesečne anuitete je evidenčno izračunana z uporabo linearnega obrestovalnega faktorja, ki za njen izračun upošteva idealno – enako število dni v mesecu in odplačevanje kredita v idealnih pogojih. Do preračuna anuitete lahko pride zaradi drugačne dinamike porabe in odplačevanja kredita, kot je bila upoštevana pri informativnem izračunu anuitete, ter zaradi upoštevanja dejanskega števila dni pri izračunu obresti.
      Na primer na spremembo višine anuitete vpliva tudi višina interkalarnih obresti, ki v informativnem izračunu niso bile upoštevane.

      Banka izračuna anuiteto od črpanega zneska kredita in jo preračuna najmanj enkrat letno. Pri izračunu nove anuitete se upoštevajo nezapadla glavnica, preostala odplačilna doba in takrat veljavna pogodbena fiksna obrestna mera. Banka bo kreditojemalca pisno obvestila o vsaki spremembi mesečne anuitete.

    5. Kaj so interkalarne obresti? Kdaj jih stranka plača in koliko podražijo kredit?

      Interkalarne obresti so pogodbene obresti za čas črpanja kredita. Banka začne obračunavati obresti na dan prvega črpanja kredita, vse do prenosa kredita v odplačevanje.

      Rok za porabo oziroma črpanje kredita, ki ga določi banka, je lahko največ 2 meseca. V naslednjem mesecu po zaključku roka za porabo kredita, začne kreditojemalec vračati kredit v rednih mesečnih anuitetah.

      Interkalarne obresti se plačajo v celoti in v enkratnem znesku, ki zapade v plačilo petnajsti dan po prenosu kredita v odplačevanje. Obvestilo o višini in obračun interkalarnih obresti prejme kreditojemalec po pošti najmanj 8 dni pred zapadlostjo terjatve.

  • Lombardni krediti
    1. Kaj je posebnost lombardnega kredita?

      Posebnosti lombardnega kredita so:

      • Lombardni kredit lahko pridobite na podlagi zastave depozita.
      • Tovrstni kredit je primeren za vsakogar, ki želi pridobiti potrošniški kredit in ki ne izpolnjuje pogoja kreditne sposobnosti oziroma čigar kreditna sposobnost zadošča samo za poplačevanje obresti kredita.
        • Glavnica kredita se odplača ob zapadlosti kredita.
        • Višina kredita je odvisna od vrste in višine zastavljenih sredstev (ter ugotovljene kreditne sposobnosti za poplačevanje obresti kredita) in je lahko do največ 90 % vrednosti zastavljenih sredstev (vezan depozit, državne ali bančne obveznice).
    2. Kakšne pogoje moram izpolnjevati za pridobitev lombardnega kredita?

      Lombardni kredit je namenjen vsem državljanom ali rezidentom RS, ki potrebujete kredit in imate hkrati v SKB kot občan vezan depozit, ki ga zastavite za zavarovanje kredita.

    3. Kaj se zgodi, če ob zapadlosti glavnice kredita v odplačilo nimam razpoložljivih denarnih sredstev?

      Ob zapadlosti kredita lahko poplačate glavnico kredita iz sproščenega vezanega depozita. Lahko pa najamete tudi nov lombardni kredit, ob upoštevanju ustreznega razmerja sredstev namenjenih za zavarovanje - zastavo.

    4. Ali lahko predčasno poplačam lombardni kredit in ali lahko uporabim za poplačilo zastavljena denarna sredstva?

      V primeru zastave vezanega depozita predčasno poplačilo iz sredstev zastavljenega depozita ni mogoče, seveda pa lahko kredit predčasno odplačate z drugimi sredstvi, če jih imate na razpolago.

    5. Kakšne stroške plačam za odobritev lombardnega kredita?

      Kreditojemalec za lombardni kredit plača naslednje stroške:

  • Stanovanjski kredit NSVS
    1. Potrebujem več kredita, kot ga lahko dobim po zaključeni shemi NSVS. Lahko dobim dodaten ali drug kredit?

      Na podlagi zaključenega varčevanja NSVS vam pripada pravica do 210 % vseh privarčevanih sredstev. Če vam ponudba kredita NSVS ne odgovarja v celoti, vam v SKB omogočamo, da pridobite kredit po želji stranke, vendar po bančni ponudbi.

    2. Zaključil sem varčevanje NSVS, vendar kredita še ne potrebujem najmanj 2 do 3 leta. Lahko po tem roku izkoristim pravico do pridobitve stanovanjskega kredita?

      V skladu z zakonom o NSVS je določen časovni rok 2 let za pridobitev kredita, če ste zaključili 10-letno varčevanje. Če potrebujete kredit pozneje, vam ponudimo kredit iz redne ponudbe, ki je lahko prilagojen vašim željam in sposobnostim odplačevanja glede na višino kredita, ročnost kredita, izbire med bančno obrestno mero (fiksno ali spremenljivo) ter tudi z možnostjo gotovinskega dela izplačila kredita.

    3. Varčeval sem v NSVS, vendar kredita ne potrebujem. Lahko odstopim pravico do kredita drugi osebi, na primer svoji mami?

      Obveznosti in pravice iz pogodbe o varčevanju v nacionalni stanovanjski varčevalni shemi lahko varčevalec kadar koli prenese na zakonca oziroma osebo, ki ji v skladu s predpisi o zakonski zvezi pripadajo enake pravice kot zakonskemu partnerju, na otroke in vnuke.

      Prenos pravic je mogoč v tem vrstnem redu.
      Oseba, na katero je bil narejen prenos pravic, tako postane »varčevalec«, torej upravičenec do posojila, s katerim banka sklene posojilno pogodbo, s pogodbo in zakonom opredeljenimi nameni koriščenja posojila.
      Za dokazila o upravičenosti posamezne osebe do prevzema pravic iz NSVS veljajo:

      • rojstni list (prenos na otroke, vnuke);
      • potrdilo o stalnem bivališču (prenos na zunajzakonskega partnerja je mogoč, če gre za prijavljeno skupno bivališče vsaj 2 leti);
      • sklep o dedovanju (če še ni izdan, zadostuje notarsko overjen sporazum med zakonitimi dediči);
      • sporazum o delitvi premoženja (notarsko overjen).
    4. Stanovanjski kredit NSVS bi potreboval za gradnjo. Koliko časa lahko črpam kredit oziroma ali ga delno lahko koristim v gotovini?

      Poraba sredstev kredita iz NSVS je strogo namenska, kar določa tudi zakon, zato se sredstva iz kredita koristijo le na podlagi računov, predračunov, pogodb in druge namenske dokumentacije. Sredstva lahko namenite za nakup, gradnjo, obnovo ali prenovo stanovanj in stanovanjskih hiš, nakup stavbnega zemljišča, plačilo stroškov za komunalno opremljanje ali spremembo namembnosti zemljišča, plačilo projektne dokumentacije ali poplačilo že najetih stanovanjskih kreditov pri drugih bankah.

      V skladu s politiko SKB lahko kredit črpate 2 meseca. Če vam stanovanjski kredit NSVS ne ustreza, lahko pridobite kredit iz redne ponudbe.

    5. Lahko med odplačevanjem kredita zamenjam obrestno mero TOM za fiksno obrestno mero ali za Euribor?

      Zamenjava obrestne mere kredita ni mogoča. Kredit lahko poplačate z novim kreditom.

  • Osebna zavarovanja
    1. Kdo so zavarovalec, zavarovanec, upravičenec?

      Zavarovalec (lahko je fizična ali pravna oseba) je sklenitelj življenjskega zavarovanja in se zavezuje, da bo plačeval dogovorjeno premijo.
      Zavarovanec je oseba, katere življenje je zavarovano.
      Upravičenec je oseba, ki prejme zavarovalno vsoto ob nastopu zavarovalnega primera.

    2. Do katere višine lahko vzamem predujem?

      Predujem lahko vzamete do višine odkupne vrednosti po tarifi (če se izplačuje v prvih 10 letih, se višina zniža zaradi morebitnega plačila davka od prometa zavarovalnih poslov – DPZP).

    3. Katera zavarovanja niso upravičena do dobička?

      Do dobička niso upravičena zavarovanja za primer smrti in dodatna zavarovanja.

    4. Katera je najnižja in katera najvišja pristopna starost za osnovna zavarovanja?

      Najnižja pristopna starost za osnovna zavarovanja je 14 let in najvišja 65 let.
      Pri rentah je najvišja pristopna starost 85 let.

    5. Katera je najnižja in katera najvišja zavarovalna vsota?

      Najnižja zavarovalna vsota je 1.500 EUR; zavarovalna vsota navzgor ni omejena.

    6. Katera je najnižja mesečna premija za katero se je je mogoče zavarovati?

      Najnižja mesečna premija znaša 20 EUR pri mešanih življenjskih zavarovanjih, pri zavarovanju za primer smrti pa 10 EUR.

    7. Katere so možne spremembe na polici?

      Računalniška podpora v Generali Zavarovalnici d.d. omogoča večino sprememb: spremeniti je mogoče dobo zavarovanja, višino premije, višino zavarovalne vsote, spremembo indeksne klavzule.

    8. Kateri dejavniki so najpomembnejši pri odločitvi posameznika za življenjsko zavarovanje?

      Najpomembnejši argument za sklenitev življenjskega zavarovanja je pokojninski primanjkljaj, ki bo nastal pri odhodu v pokoj. Bodočim upokojencem se bo namreč življenjski standard, ki ga trenutno imajo, bistveno poslabšal, če ne bodo tega preprečili z izbiro dodatnih zavarovanj.

    9. Kaj lahko storim z zavarovanjem, če izgubim zaposlitev?

      Ob izgubi službe se zavarovalec lahko odloči za spremembo zavarovanja v zavarovanje brez plačevanja premij. Zavarovalno kritje ostane – zavarovanec je še vedno zavarovan, zavarovalna vsota pa se na podlagi zavarovalno-matematičnega izračuna zniža.

    10. Kaj lahko storim v primeru, ko nujno potrebujem denar?

      Pri življenjskih zavarovanjih denar pripada zavarovalcem, zato je samo po sebi umevno, da imajo do njega tudi pravico, in sicer že po dveh ali treh vplačanih letnih premijah (odvisno od dobe zavarovanja). Vendar pa Generali Zavarovalnici d.d. v takem primeru ponuja zavarovalcem boljšo možnost, to je predujem: zavarovalnica ponuja predujem največ do višine odkupne vrednosti, zavarovalec pa ga lahko vrne kadar koli. Za vzeti predujem zavarovalec plačuje letne obresti.

    11. Če varčujem v banki, dobim več obresti.

      Razmere na trgu so se že začele spreminjati, obrestne mere se nižajo, zavarovalnica pa trenutno ponuja nespremenjeno vračunano obrestno mero, poleg tega pa še pripis dobičkov.
      Generali Zavarovalnica d.d. ima v zavarovalni premiji vračunano fiksno realno obrestno mero, za katero jamči skozi celotno zavarovalno dobo. Poleg tega denar, naložen v zavarovalnici, ne pomeni samo varnosti za jesen življenja, temveč je zavarovanec tudi življenjsko zavarovan – zavarovanje krije tudi riziko smrti. Tega pa ne ponuja nobena banka.

    12. Denar raje investiram na borzo ali v investicijske sklade.

      Vlaganje denarja v vrednostne papirje je zelo tvegan posel, ki lahko prinese velike dobičke ali pa tudi ne. Sklenitev življenjskega zavarovanja je navadno dolgoročen posel, ki sicer ne prinaša velikih donosov, zagotavlja pa varnost za zavarovanca in njegovo družino.

    13. Imam dovolj denarja, ne potrebujem zavarovanja.

      Življenjsko zavarovanje je namenjeno tudi t. i. bogatašem. V času, ko so dejavni, torej delovno sposobni, si ustvarjajo pogoje za ohranitev življenjskega standarda za starost. Če se jim v tem času kaj zgodi in so življenjsko zavarovani, družini – zakoncu in otrokom – takoj pripada celotna zavarovalna vsota, kar lahko pomeni, da ohranijo dosedanji življenjski standard. Če zavarovanje ni bilo sklenjeno, se lahko celotni družini zgodi ravno nasprotno.

    14. Zavarovanje raje sklenem neposredno na zavarovalnici, ker je ceneje.

      Cene vseh produktov, ki jih trži Generali Zavarovalnica d.d., so enake ne glede na to, kje je sklenjeno zavarovanje – neposredno v zavarovalnici, banki ali pri agentu.

    15. Ponudbo bom preveril še pri drugih zavarovalnicah.

      Vsak posameznik, ki se odloča, da bo sklenil življenjsko zavarovanje, ima pravico do lastne izbire zavarovalnice, pri kateri se bo zavaroval. Ena najpomembnejših komponent pri tej odločitvi je varnost naložbe. Generali je ena največjih zavarovalnic v Evropi ter že s svojo tradicijo in velikostjo kapitala in strokovnjaki na področju bančništva jamči za varnost naložbe.

    16. Življenjskega zavarovanja ne potrebujem, ker plačujem prispevke v ZPIZ.

      S pokojninsko reformo so se razmere na področju pokojninskega zavarovanja v precej poslabšale. Zavarovanci bodo v prihodnje iz naslova zaposlitve prejemali znatno manjše pokojnine, katerih manjko bodo lahko nadomestili z lastnim vlaganjem v III. steber.

    17. Zavarovalnice Generali sploh ne poznam. Za kakšno zavarovalnico gre?

      Generali Zavarovalnici d.d. ima več kot 170-letno tradicijo na področju zavarovalništva.
      Začetki zavarovalnice Generali segajo v leto 1831, ko v Trstu ustanovijo Assicurazioni Generali.
      Leta 1996 EA Generali in SKB banka d.d. Ljubljana kupita Ljubljansko zavarovalnico.
      Tako ustanovljena zavarovalnica se v letu 1997 preimenuje v Generali SKB Zavarovalnica d.d.
      Konec leta 2000 Generali Holding Wiena AG odkupi delež SKB banke. Sledi preimenovanje zavarovalnice v Generali Zavarovalnica d.d., Ljubljana.

      Leta 2008 Generali d.d. postane članica Generali PPF Holding, ki posluje v 13 državah Srednje in Vzhodne Evrope. Generali PPF Holding sta ustanovili podjetji Assicurazioni Generali (51%) in PPF Group (49%).

  • Avtomobilsko zavarovanje
    1. Ali vozniške izkušnje vplivajo tudi na nižjo ceno pri zavarovanju kaska?

      Da. Na ceno zavarovanja avtomobilskega kaska poleg drugih dejavnikov, vezanih na vrsto in tip vozila, obseg kritja, vpliva tudi starost voznika oziroma uporabnika vozila, ki je povezana z vozniškimi izkušnjami.  

    2. Kaj potrebujem za obnovo zavarovanja?

      Če želite obnoviti zavarovanje, potrebujete podatke o zavarovalcu in predhodno zavarovalno polico.

    3. Ali mi bodo pri sklenitvi zavarovanja pri Generali Zavarovalnici d.d. upoštevali bonus, ki sem ga imel prej pri drugi zavarovalnici?

      Pri prehodu iz druge zavarovalnice imate pravico do bonitet, ki jih ponuja Generali, glede na ugodnosti, ki ste jih imeli pri prejšnji zavarovalnici, poleg tega pa boste deležni še dodatnih ugodnosti.

    4. Ali lahko prenesem bonus na svojo ženo?

      Da. Imetnik bonusa lahko celotni bonus prenese na zakonskega oziroma zunajzakonskega partnerja, tako da izpolni izjavo o podaritvi pravice do koriščenja bonusa iz avtomobilskega zavarovanja.  

    5. Ali lahko avtomobilsko zavarovanje plačujem prek položnic?

      Ne. Obročno plačevanje je mogoče le prek direktne bremenitve osebnega računa. Za obvezno avtomobilsko zavarovanje je omogočena možnost plačila do 7 obrokov, za zavarovanje kaska pa do 9 obrokov. Število obrokov je odvisno od obsega zavarovanj in višine premije za plačilo.

    6. Zakaj poleg police avtomobilskega zavarovanja nisem prejel kuponov?

      Kuponi niso potrebni. Če pride do prometne nesreče, je zelo pomembno, da oba udeleženca izpolnita evropsko poročilo o prometni nesreči. Izpolnjeno in podpisano evropsko poročilo je poleg policijskega poročila o nesreči zadosten dokument za uveljavljanje povračila škode na vozilu.  

    7. Kaj naj storim v primeru prometne nesreče (pri zavarovanju avtomobilske odgovornosti)?

      Pomembno je, da oba udeleženca izpolnita evropsko poročilo o prometni nesreči, na katerem je tudi razvidna številka zavarovalne police, in ga podpišeta. Če gre za večjo škodo oziroma telesne poškodbe udeleženca v nesreči, obvezno pokličite policijo in izpolnite evropsko poročilo. O škodnem dogodku obvestite zavarovalnico v roku treh delovnih dni.

    8. Kaj naj storim za uveljavljanje povračila škode v primeru zavarovanja avtomobilskega kaska?

      Pri kateri koli škodi iz naslova avtomobilskega kaska je treba takoj obvestiti policijo ter navesti, katere stvari so bile uničene, poškodovane oziroma so izginile. Poleg tega je treba upoštevati še druga določila iz zavarovalnih pogojev: 

      • takoj storite vse, kar je v vaši moči, da preprečite nadaljnje nastajanje škode, pri tem pa upoštevajte navodila zavarovalnice;   
      • najpozneje v treh dneh od dneva, ko ste izvedeli za zavarovalni primer, o tem obvestiti zavarovalnico. Če obvestilo ni bilo pisno, ga najpozneje v nadaljnjih treh dneh potrdite s pisno prijavo, v kateri navedete tudi poškodovane, uničene ali izginule stvari in njihovo približno vrednost;  
      • stanje poškodovanih oziroma uničenih stvari pustite nespremenjeno, dokler si jih ne ogleda predstavnik zavarovalnice, razen če je sprememba potrebna v javnem interesu, oziroma da je škoda čim manjša;  
      • ob pisni prijavi po zavarovalnem primeru predložite tudi zavarovalno polico, ki ste jo prejeli na podlagi sklenjenega zavarovanja.
    9. Ali lahko pokličem asistenčni center ne glede na uro?

      Da, asistenčni center vam ponuja 24-urno pomoč na cesti. Pokličete ga na telefonsko številko 080 15 77 (klici iz Slovenije) oziroma +386 1 47 57 117 (klici iz tujine; na stroške zavarovanca). 

  • Naložbe v investicijske sklade
    1. Kaj je investicijski sklad?

      Investicijski sklad je podjem, katerega edini namen je javno zbiranje denarnih sredstev fizičnih in pravnih oseb ter njihovo nalaganje v vrednostne papirje in druge likvidne finančne naložbe po načelih razpršitve tveganj.

    2. Kaj je krovni sklad in kaj podsklad krovnega sklada?

      Krovni sklad je vzajemni sklad, sestavljen iz dveh ali več podskladov, ki so oblikovani kot ločeno premoženje, pri čemer vsak podsklad opredeljujeta poseben naložbeni cilj in naložbena politika.

      Podsklad krovnega sklada je ločeno premoženje v lasti imetnikov investicijskih kuponov  podsklada (vlagateljev), razdeljeno na enote, katerih vrednost je na zahtevo vlagatelja izplačljiva iz tega premoženja. Podsklade krovnega sklada upravlja družba za upravljanje po načelu razpršitve tveganj v izključnem interesu imetnikov investicijskih kuponov podskladov.

    3. Ali lahko ena oseba vlaga v več podskladov krovnega sklada?

      Da, pri čemer je potrebno ob pristopu k vsakemu posameznemu podskladu podpisati Pristopno izjavo.

    4. Ali lahko premoženje podsklada propade?

      Premoženje podsklada je sestavljeno iz različnih finančnih instrumentov. Podsklad bi teoretično lahko propadel, če bi hkrati »propadli« vsi izdajatelji vrednostnih papirjev (podjetja, državne institucije, banke …), ki so v portfelju podsklada.

    5. Ali lahko iz preteklih donosov sklepam, kakšni bodo prihodnji donosi?

      Ne, pretekli donosi ne zagotavljajo prihodnjih donosov.

    6. Kam podskladi investirajo denar vlagateljev?

      Vsak podsklad krovnega sklada ima v prospektu z vključenimi pravili upravljanja zapisano naložbeno politiko, ki določa vrste finančnih instrumentov, v katere se lahko nalagajo sredstva sklada ter omejitve posameznih naložb, ki so specifične za vsak podsklad posebej.

    7. Kateri dokumenti sklada so brezplačno na voljo vlagateljem?

      Vlagatelj ima pravico zahtevati brezplačen izvod izvlečka prospekta podsklada, prospekta krovnega sklada z vključenimi pravili upravljanja ter zadnjega objavljenega letnega in polletnega poročila.

  • Naložbe v domače in tuje finančne instrumente
    1. Kako začeti trgovati s finančnimi instrumenti?

      Za začetek trgovanja s finančnimi instrumenti je treba skleniti pogodbo o poslovanju s finančnimi instrumenti v eni izmed poslovalnic SKB.  Na podlagi sklenjene pogodbe vam odpremo trgovalni račun (za trgovanje z domačimi finančnimi instrumenti) in skrbniški račun (za trgovanje s tujimi finančnimi instrumenti).

    2. Katere dokumente potrebujem za sklenitev Pogodbe o poslovanju s finančnimi instrumenti?

      Fizične osebe:

      • veljaven osebni dokument s sliko (osebna izkaznica ali potni list),
      • davčno številko,
      • številko osebnega računa (gotovinskega ali standardnega), odprtega pri SKB.

      Pravne osebe:

      • davčno številko podjetja,
      • matično številko podjetja,
      • številko transakcijskega računa podjetja, odprtega pri SKB,
      • izpis iz sodnega registra (datum izpisa ne sme biti starejši od 3 mesecev),
      • veljavno osebno izkaznico ali potni list zakonitega zastopnika podjetja, davčno številko zakonitega zastopnika

      Če pogodbo v imenu pravne osebe sklene pooblaščena oseba, veljajo enaki pogoji kot pri zakonitem zastopniku, pooblaščena oseba pa mora dodatno priložiti tudi pooblastilo, ki ga podpiše zakoniti zastopnik podjetja.

    3. Kje oddati borzno naročilo?

      Naročilo za nakup ali prodajo domačih finančnih instrumentov lahko oddate v kateri koli poslovalnici SKB, naročilo za tuje finančne instrumente pa oddate telefonsko neposredno borznemu posredniku. Najosnovnejši vrsti borznega naročila sta tržno in limitirano naročilo. Če ste finančne instrumente pripravljeni kupiti ali prodati po ceni, ki velja na trgu, oddate borznemu posredniku tržno naročilo. Če pa želite finančne instrumente kupiti ali prodati po točno določeni vrednosti, oddate limitirano naročilo. Obstajajo tudi druge vrste naročil z dodatnimi pogoji načina prikaza in izvedbe ter z dodatnimi pogoji časa izvedbe.

      Pri oddaji borznega naročila morata biti izpolnjena naslednja pogoja:

      • pri prodajnem naročilu morate predhodno na trgovalnem/skrbniškem računu zagotoviti finančne instrumente, ki so predmet prodaje;
      • pri nakupnem naročilu morate vplačati akontacijo nakupa, skupaj s stroški provizije borznega posrednika.
    4. Kakšno naročilo dati borznemu posredniku?

      Najosnovnejši vrsti borznega naročila sta tržno in limitirano naročilo. Če ste finančne instrumente pripravljeni kupiti ali prodati po ceni, ki velja na trgu, oddate borznemu posredniku tržno naročilo. Če pa želite finančne instrumente kupiti ali prodati po točno določeni vrednosti, oddate limitirano naročilo. Obstajajo tudi druge vrste naročil z dodatnimi pogoji načina prikaza in izvedbe ter z dodatnimi pogoji časa izvedbe.

      Pri oddaji borznega naročila morata biti izpolnjena naslednja pogoja:

      • pri prodajnem naročilu morate predhodno na trgovalnem/skrbniškem računu zagotoviti finančne instrumente, ki so predmet prodaje;
      • pri nakupnem naročilu morate vplačati akontacijo nakupa, skupaj s stroški provizije borznega posrednika. 
  • Poslovalnice in bankomati
    1. Kaj je večfunkcijski bankomat?

      Večfunkcijski bankomat 24 ur na dan in vse dni v letu omogoča:

      • dvig gotovine;
      • polog gotovine:
        • neposredno v bankomat in ne v kuverto
        • takojšnje povečanje stanja na računu za položeni znesek (storitev je  mogoča samo za stranke SKB);
      • plačilo posebne položnice in univerzalnega plačilnega naloga, ki omogoča takojšnje plačilo, ki je cenejše kot na bančnem okencu in neodvisno od delovnega časa poslovalnice (storitev je mogoča za stranke SKB in za stranke drugih bank, ki ponujajo to storitev);
      • pregled in izpis informacije o stanju na osebnem računu;
      • polnjenje telefonske kartice;
      • zamenjavo osebne številke (PIN) VISA debetne kartice.